Monday, December 19, 2011

witch doctor

hi blog. lama x update blog ni.harap semuanya baik-baik saja.

hari ni masih lagi macam kemarin. sakit kepala, kesejukan, selesma...ntah bila la mau baik. macam-macam ubat di rumah ni aku makan tapi masih lagi macam tu. paling xtahan bila aku gerakkan kepala mesti berdenyut-denyut otak ni. mungkin aku patut panggil zombie supaya otak aku kena makan atau aku perlu mencuba cara drastik dengan menjadi witch doctor. hentak kepala di dinding. memindahkan qi ke dinding. begok. hahahaha

oh ya, cakap pasal witch doctor, aku sudah tengok witch doctor tu 4 kali. menarik juga rawatan-rawatan di hong-kong tu. minum darah ular, hempedu ular dan sup ular  kononnya boleh replenishing blood. ada lagi, arak 3 zakar iaitu campuran zakar anjing, rusa dan babi kononnya boleh menyembuhkan penyakit lelaki dan menambah tenaga 'dalaman' la apa la. aku dengar jak sambil ketawa.

kali ini, host membawa dua orang sukarelawan yang ada penyakit seperti sakit belakang yang kronik dan hilang deria hidu sejak umur 14 tahun. semua jenis rawatan dorang cuba tetapi tiada yang berhasil kecuali akupuntur lidah. aku kagum la dengan akupuntur lidah tu sebab ianya dapat mengesan semua jenis penyakit. dengan sekali cucuk sahaja boleh mengembalikan deria hidu dia.. @,@

part yang aku suka tengok time doktor membuat demo memukul badan dia pakai ntah pa benda tu tapi macam tulang rusuk kerbau. betul-betul macam histeria la. untuk memindahkan qi gong dia bilang. wakakaka. paling lawak time pesakit tu cakap ow..ow...calm down man!. hahahahhaha. masih terngiang-ngiang ditelinga aku sekarang ni.

pagi tadi ada kawan call aku. aku hairan kenapa suara dia macam sedih. lepas tu aku paksa punya paksa akhirnya dia gtau juga. kesiannya.. rupanya dia dijangkiti penyakit **********. apa la yang aku boleh buat cuma suruh dia bersabar sebab semua tu ujian daripada tuhan. dia cakap ubat sudah habis dan harga pun RM1800. dahla tu rupanya sekali sebulan dia beli.. di sabah xda kena order plak.

apapun, aku doakan semoga ko cepat sembuh k. kalau la aku boleh bawa ko pi hong kong, sudah lama aku bawa ko jumpa tu doktor yang buat akupuntur lidah..

5 comments:

Akmal Khalidah said...

Semoga akak cepat sembuh (;
Err,ngerinya rawatan dekat hong kong tu.

Cik Amyra said...

yekeee. alahai kesiannye. =..='

AJ said...

akmal: bukan akak la akmal.kwn akak..

cik amyra: ya...memg kesian

Akmal Khalidah said...

Errr, ingatkan akak sakit tadik :P Semoga kawan akak cepat sembuh ;)

AJ said...

akma khalidah: heehe.sbnrnya akak pun skit jg tp da ok skg ni.tsilp bca komen..