Monday, May 24, 2010

pedas untuk kurus! oh yeah...

sekarang ini aku ingin berkongsi pengalaman menjadikan diri ini sebagai bahan ujikaji. hahaha..
okay. jangan banyak cakap.
mari kita tengok benda yang sangat terbukti keberkesanannya.

cara paling murah untuk melancarkan sistem penghadaman dalam badan ialah dengan memakan lada/cili apa sajalah bah yang pedas. ini aku yang cakap k. aku ndak mau bertanggungjawab kalau perut kamu sakit sebab banyak makan lada. tapi sebenarnya lada tu membuatkan kita mau ke tandas saja dan sebab itu la aku cakap ia melancarkan penghadaman.lol. tapi... jangan terlampau nanti tercirit-birit plak. hahaha.

untuk pengetahuan kamu, model nombor satu dunia si gisele bundchen.. erm ndak kenal ka?. bah yang suka beli selipar IPANEMA tu mesti kenal punya. model ni pun suka makanan pedas. sebab dia suka makan pedas ialah..

sila baca sendiri.tq:)

"One of Brazillian supermodel Gisele Bundchen beauty secrets for  staying slender is to eat a spicy diet, such as foods with hot sauce,  hot peppers, horseradish, spicy mustard, or spices.  This gives her body  a natural thermogenic burn.  This thermogenic burn revs up your  metabolism so you burn more calories.  She also like to play volleyball  and do extreme sports.  One of Gisele Bundchen beauty secrets for  staying fit is "keep your body moving".

dipetik dari sini: celebrity beauty

sila tengok ayat terakhir tu.. "keep your body moving".macam juga iklan Toyota cakap.. "moving forward" kan.. (apa la kaitan ni..). jangan pulak pegi makan lada satu bakul untuk mengharapkan badan cam dia tu. nanti buasir aku ndak tanggung... lalala





amaran: tajuk belum dapat dibuktikan. kebenarannya masih pending

3 comments:

SJB said...

Ada baru baru saya nampak di tv tu model dari UK cakap dia diet guna "Diet Apple" LOL...betul ni maksud dia dia makan apple saja kalau tahan 1 bulan makan apple saja tidak ada lain lain. kau imagine lah boleh cirit birit juga tu. Gila juga ni.

Kalau makan cili eh jangan lah nanti ada yang sakit perut hahaha.

Ayin jemin said...

bukan lg skit perut..cirit brit..heheh
mkn apple saja???
adoiiii
bkin matik..
laparrr

adilahamzah said...

makan benda-benda masam pun boleh kuruskan badan..macam tomyam, limau sbb ia membantu membuang toksik sekaligus menguruskan badan.. :)